onsdag 24 september 2014

Färger


Hej på er! Haha, såhär bra fortsätter mitt bloggande tydligen...Även om jag varje dag tänker på bloggen så blir det bara inte av. Datorn är och repareras så det förklarar tystnaden på bloggen delvis, men sist och slutligen är det ju bara fast i en själv. Men hej hej, här är jag i alla fall!

Hösten är en årstid då jag alltid har en massa inspiration och alltsom oftast betyder det antingen att jag inreder som en tok, eller också att jag har många kreativa projekt på gång samtidigt. Just nu håller jag på och stickar bl.a. en lång kofta, en mössa, och gör en stor skarf genom att kombinera två halsdukar. Samtidigt. För att inte tröttna på ett projekt. Som koftan. 80cm slätstickning med att börja med. Tråhååååååkigt! Som tur har jag bara ynka 5cm kvar så är jag vid armhålan.

Hemma har vi mycket grönt i form av växter och efter att i dag ha vaknat till minusgrader ute så kommer växterna att öka här inne. Jag måste så småningom börja ta in bl.a. citronträdet från gården så att den inte fryser ihjäl. Olivträdet får stå ute så länge som möjligt, den tål ju närmare -10 grader, och jag tycker att den mår bättre ju längre den får vistas ute istället för inne. Eller hur brukar ni göra med era olivträd? Har ni redan tagit in dom?

 I dag är det random bilder som gäller. Onsdag redan, och enbart två arbetsdagar kvar till veckoslut. Hurra! Ha en fin dag allihopa!

2 kommentarer:

  1. Ensamma mamman2014-10-04 12:18

    Har du alltså olivträdet inne i rumsvärme på vintern? Jag försökte övervintra ett förra vintern i ett ljust förråd där det var kring nån plusgrad som kallast. Men det lyckades inte. Nu har jag ett nytt, och funderar på hur jag ska göra. Hösten ska vara mild enligt prognoserna, så det får nog stå ute rätt länge än tänker jag.

    SvaraRadera
  2. Kan inte du berätta HUUUUR man stickar en tröja? Jag är så trött på mina yllesockor, men likväl sitter jag bara och knagglar med såna, eftersom det är allt jag kan sticka.

    SvaraRadera